کد خبر: 1215737
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
تبلیغات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از امروز آغاز می‌شود و به مدت ۱۵ روز ادامه دارد. 
پرونده ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری با نام‌نویسی حدود ۵۰۰ نفر بسته شد و پس از بحث و بررسی در شورای نگهبان، ۱۴۴ نفر ردای کاندیداتوری را برتن کرده‌اند و از ۲۵ بهمن ماه به تشریح برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت. در استان تهران نیز ۲۶ نفر از واجدین شرایط، برای کسب اعتماد مردم به رقابت می‌پردازند. 
مجلس خبرگان رهبری ۸۸ کرسی دارد و از این تعداد، ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان به استان تهران اختصاص دارد. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود. 
 
انتخابات کشور را از خطرات بیمه می‌کند
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ضمن تأکید بر رقابتی بودن حوزه‌های استان کرمان در انتخابات و با اشاره به خط قرمز‌هایی که نامزد‌های نمایندگی مجلس باید داشته باشند گفت: کسی که بخواهد به مجلس برود، نمی‌تواند به کلیت نظام و رهبری موضع داشته باشد و در جهت مخالفت حرکت کند، این در فضای سیاسی معنی ندارد. سید حسین مرعشی در نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان کرمان و راور اظهار داشت: نمی‌شود کسانی را به مجلس بفرستیم که در برابر رهبری زاویه داشته باشند، خط قرمز اول ما این است. وی تأکید کرد: ما نسبت به فساد مالی حساس هستیم، ما نماینده سالم در مجلس می‌خواهیم. دبیر حزب کارگزاران سازندگی افزود: فساد اخلاقی نیز دیگر خط قرمز است و عرصه سیاست عرصه پاکدامنی، پاک دستی و سلامت نفس است. به لحاظ منطقه‌ای ایران نیازمند انتخاباتی است که کشور را در برابرخطرات کاملاً جدی بیمه کند. 
 
 بهترین‌ها را به مردم معرفی می‌کنیم
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی (شانا) با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: سعی صد در صدی ما انتخاب بهترین گزینه‌ها به مردم است. 
غلامعلی حداد عادل در گردهمایی طلاب و روحانیت با عنوان نقش ائمه جماعات در افزایش مشارکت مردمی با بیان اینکه علت اصرار رهبری بر مشارکت مردم در انتخابات برای این است که ایشان می‌دانند، انتخابات چه تاثیری بر امنیت ملی دارد، تأکید کرد: رکن اصلی از نظر اجتماعی در پیروزی و حفظ انقلاب، مردم هستند و روحانیت باید با مردم ارتباط خود را حفظ کند. وی تأکید کرد: امروز می‌توانیم افرادی صالح و سالم را به مردم معرفی کنیم تا وارد مجلس شوند و از این کشور و انقلاب دفاع و به مردم خدمت کنند؛ در شورای ائتلاف سعی صد درصدی ما انتخاب بهترین گزینه‌ها برای ارائه خدمات به مردم است. البته همه امور دست یک نفر نیست که بگویند فلانی بیاید فهرست ببندد! اما تلاش می‌کنیم از افراد مؤمن، پاکدست و انقلابی حمایت می‌کنیم. 
 
 باب وحدت جریان‌های انقلابی باز است
برای اینکه وحدت بین نیرو‌های انقلابی و ارزشی فراهم آید، کماکان باب مذاکره با آن‌ها و تشکل‌های انقلابی باز است تا هر جا که لازم باشد مذاکره صورت پذیرد. 
منوچهر متکی دبیر اجرایی و سخنگوی شورای وحدت با اشاره به این مطلب گفت: با جمع زیادی از نامزد‌های مجلس شورای اسلامی جلسات مصاحبه و ارزیابی برگزار کرده ایم و این مصاحبه‌ها با حضور اعضای هیئت عالی و در فضایی کارشناسی و نخبگانی صورت پذیرفته است. در عین حال برای اینکه وحدت بین نیرو‌های انقلابی و ارزشی فراهم آید، کماکان باب مذاکره با آن‌ها و تشکل‌های انقلابی باز است تا هر جا که لازم باشد مذاکره صورت پذیرد. متکی همچنین گفت: در برخی حوزه‌ها افراد و نامزد‌های شورای وحدت قطعی و مشخص شده‌اند و در برخی استان‌ها نیز در آخرین مرحله تصمیم‌گیری هستیم لذا جمع بندی و اعلام نهایی را به زودی خواهیم داشت. 
 
باهنر و مطهری سرلیست اعتدالی‌ها در تهران
اعتدالیون در تهران با سرلیستی محمد رضا باهنر یا علی مطهری برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تهران لیست خواهند داد. 
ایرج عبدی نماینده ادوار مجلس در گفتگو با ایرنا، از تحرکات انتخاباتی اصولگرایان معتدل در انتخابات پیش رو خبر داد و گفت: اصولگرایان معتدل در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در تهران با سرلیستی علی مطهری یا محمد رضا باهنر لیست خواهند داد. عبدی با بیان اینکه با توجه به تجربه محمد رضا باهنر و علی مطهری ما با سرلیستی آن‌ها در تهران وارد کارزار انتخابات خواهیم شد، گفت: مرامنامه ما در روز‌های آینده نهایی خواهد شد؛ مبنای کار عقلانیت در انجام و پیشبرد امور از جمله در بحث قانون گذاری است. 
 
فرایند‌های مالی انتخابات را شفاف کنید
سخنگوی ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: نامزد‌ها باید هرگونه هزینه‌ای نسبت به تبلیغات در این ایام داشته باشند در سامانه شفافیت ثبت کنند. 
محسن اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه قانون در این دوره سامانه شفافیت را مطرح کرده که موضوع جدیدی است، تصریح کرد: همچنین یک سامانه مالی انتخابات برای نامزد‌ها رونمایی شده و اکنون همه نامزد‌ها به این سامانه وارد و شماره حسابی برای انجام هزینه برپایی ستاد انتخابات، تجمعات، تبلیغات مجاز و عوامل اجرایی ارائه کرده‌اند. وی گفت: نامزد‌ها باید هرگونه هزینه‌ای نسبت به تبلیغات در این ایام داشته باشند را در این سامانه ثبت کنند. فرایند‌های مالی در این دوره از انتخابات در تبلیغات باید کاملاً شفاف باشد و حتماً در این سامانه ثبت شود. این سامانه ما را ملزم می‌کند که همه فرایند‌های مالی توسط هیئت اجرایی و هیئت نظارت رصد شود تا اگر نامزدی یک مکان را اجاره کرده، اما هیچ‌گونه سندی در آن سامانه ثبت نکرده به او تذکرات لازم داده شود.
برچسب ها: انتخابات ، مجلس ، احزاب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار